Virker en dagbog over dine spisevaner?

Der er aldrig mangel på nyheder om berettigelsen af ​​motion. I den seneste, fandt forskerne, at du høste fordele, selv når du ikke er den ene arbejder ud: for eksempel din cranky chef – den, der sædvanligvis ligger, ydmyger og generelt gør hendes medarbejdere liv helvede – opfører en meget mere venlig, når hun arbejder ud.

Interessant, kun en moderat mængde motion – blot én til to dage om ugen – var nødvendigt for Evil Boss til nedkøling. Men du behøver ikke at være i ledelsen at drage fordel af de magiske kræfter til at øge din puls.

I denne uge, jeg begyndte måned tre af min tidlige morgen boot camp. Fire dage om ugen, jeg stiger før mine børn, snøre mine løbesko, skrabe isen fra min forrude og zoome til et kvarter gym, hvor jeg løbe, hoppe, twist og squat med en flok andre fitness nødder. Ikke at jeg ville have anset mig selv i at league inden december.

Jeg hader slags fitnesscentre, monotoni af ellipsetræneren, stanken, de smart spandexed organer, der viser off på hvert hjørne. Men boot camp har holdt min interesse – det er tempofyldt, det er anderledes hver dag, og jeg kan faktisk føler min mave bliver fastere.

Her til morgen, vi push-upped, stormede, hoppe-jacked og bankede ud sit-ups på en Bosu bold i intervaller på 30 sekunder; tidligere på ugen, ville vi sprang reb, væg-Sat og forblev i planke position i et minut og et halvt.

Så hvorfor, oh hvorfor har jeg ikke faldet mindst to størrelser med nu? Svaret undviger mig. Ian, boot camp guru, oprindeligt foreslået, at deltagerne holder en fødevare kost. Jeg gjorde det for omkring en dag (har nogen rent faktisk lykkedes at gøre dette i en uge eller længere?). Var det for tidskrævende, da jeg sagde til mig selv, eller jeg simpelthen ikke lyst jotting ned, at jeg bare havde smidt tilbage en håndfuld hvide chokolade chips?

Jeg ved, jeg ved – det er mørk chokolade, som skulle være godt for dig. Tja, jeg er ikke sjusket, når det kommer til at enten. Synes det er tid til at give, at fødevarer dagbog anden go-around.

Mørk chokolade

Nyheden holder bliver sødere: spise chokolade har været knyttet til at sænke blodtrykket, en reduceret risiko for hjertesygdomme og nu, i en ny undersøgelse, en lavere risiko for slagtilfælde hos kvinder.

Endnu bedre, jo mere chokolade kvinder overgivet i, jo lavere deres slagtilfælde risiko, fandt svenske forskere. For hver 50 g (1,8-oz.) Stigning i chokolade forbrug per uge, deltagernes samlede slagtilfælde risiko faldt 14%. Den beskyttende effekt syntes at sparke ind på 45 g (1,6 oz.) Chokolade om ugen, med kvinder i det højeste forbrug gruppen – (2,4 ounce), der spiste en median på 66,5 g, eller mellem en og to chokolade barer om ugen – nyder en 20% lavere risiko for slagtilfælde end dem, der spiste mindst.

Når opdelt efter type af slagtilfælde – iskæmisk, som opstår, når et blodkar leverer blod til hjernen er blokeret af en blodprop, versus blødende, som opstår, når et blodkar i hjernen svækker og brister – de beskyttende fordele af chokolade varierede. Hver 50 g pr uge stigning i chokolade forbruget var forbundet med et fald på 27% i hæmoragisk apopleksi risiko, sammenlignet med en 12% lavere risiko for slagtilfælde forårsaget af blodpropper. Hvorfor effekten var større med en form for slagtilfælde var ikke klart, skrev forfatterne.

Anført af Susanna Larsson, lektor i fordelingen af ​​ernæringsmæssige epidemiologi ved Karolinska Institutet i Stockholm, forskerne sporet 33.372 kvinder i alderen 49-83 for omkring 10 år, frem til 2008. Ved starten af ​​undersøgelsen, kvinderne udfyldt lange spørgeskemaer om deres kost og livsstil, herunder hvor ofte de havde spist chokolade og omkring 95 andre fødevarer i det foregående år.

I løbet af det næste årti, indspillet forskerne 1.549 slag, herunder 1.200 iskæmiske slagtilfælde, 224 blødende slagtilfælde og 125, der ikke var angivet. Den beskyttende effekt af chokolade forbrug på kvinders slagtilfælde risiko varede, selv efter forskere justeret for andre vigtige slag risikofaktorer. Resultaterne falder i tråd med tidligere forskning om emnet.

De potentielle sundhedsmæssige fordele af chokolade, især mørk chokolade, er ofte blevet tilskrevet sine flavonoider, antioxiderende forbindelser i kakao, som kan sætte skub i hjerte-kar-system. I andre undersøgelser har forskere vist, at flavonoider kan forbedre blodgennemstrømningen ved at afslappe blodkarrene og sænke blodtrykket. De kan også hæmme sammenklumpning af blodplader og reducere inflammation, som begge bidrager til hjerte-kar-sundhed.

Spørgsmålet er, Må kvinder begynder gorging på chokolade til at beskytte sig mod slagtilfælde? Ikke ligefrem. For én ting, chokolade er dekadent og er beregnet til at blive spist i moderation. “Indtager for meget chokolade er nok ikke godt, da chokolade er rig på sukker, fedt og kalorier, og kan føre til vægtøgning, hvilket øger risikoen for kroniske sygdomme,” siger Larsson.

Chokolade er ikke den eneste mad, der indeholder antioxidanter, selvfølgelig. “Det er vigtigt at holde resultater som disse i sammenhæng. Disse resultater betyder ikke, at folk har brug for at udveksle chokolade for broccoli i deres kost, “Dr. Nieca Goldberg, en kardiolog på NYU Langone Medical Center i New York City, fortalte healthday. “Chokolade har dog antioxidanter, og antioxidanter er til gavn for dit helbred. … Men, hvad nu hvis de havde prøvet dette studie med æble skind eller vindruer? ”

Mens undersøgelsen tilføjer til de beviser, at chokolade kan være godt for hjerte-kar-sundhed, kan dens observationsstudie natur ikke bevise en direkte virkning. Sin afhængighed af kvinders selv-rapporter om kost og livsstil yderligere begrænser sine resultater.

Forfatterne bemærker også, at 90% af den chokolade, der forbruges i Sverige på tidspunktet for spørgeskemaet var svenske mælkechokolade, som indeholder ca. 30% kakaotørstof – en meget højere koncentration end hvad amerikanere bruges til at spise. Så hvis du vil hente en chokolade bar, foreslår forfatteren vælge mørk chokolade, mindst 70% kakao, som har flere antioxidanter og mindre sukker end mælkechokolade.

“Chocolate forbrug i moderate mængder, og helst mørk chokolade, sammen med højt forbrug af andre antioxidant-rige fødevarer såsom frugt og grøntsager kan medvirke til at reducere risikoen for slagtilfælde,” siger Larsson.

Enjoy this blog? Please spread the word :)